Hoe Ellen swipend een nieuwe klus kreeg

Hoe Ellen swipend een nieuwe klus kreeg

Een nieuwe uitdaging in haar werk, die wilde Ellen Dullaart vinden. Via de app van Elyze vond zij swipend een klus die bij haar paste. In gesprek met Ellen en haar managers over de kansen en uitdagingen van het nieuwe solliciteren.

 

Raymond Jeene, inlenende manager: ‘Al scrollend vond ik snel de juiste persoon’

Raymond Jeene, raadsgriffier bij de gemeente Delft, zat eigenlijk een beetje omhoog. Er kwam binnen de griffie een nieuwe functie vrij. Daarom moest hij zo snel mogelijk op zoek naar iemand die de klus wilde doen. Maar hoe vind je die? “Ik kon wel naar een uitzendbureau gaan, maar die tijd had ik niet. De app van Elyze was op dat moment net nieuw en ik durfde het wel aan om die te gebruiken. Terwijl ik naar de trein rende, maakte ik een profiel aan in de app. Daarin vertelde ik hoe onze ideale kandidaat eruit zou zien.” Binnen twee dagen hadden al tien mensen gereageerd op dat profiel. “Ik kon precies zien hoeveel procent de kandidaten uit de app met het profiel matchten. En toen was daar ineens Ellen Dullaart: de persoon die deze klus de dosis innovatie kon geven die we zochten. Al scrollend vond ik via Elyze snel de juiste persoon en bespaarde ik zo ook nog eens aanzienlijk op de inhuur.”

 

Foto_Raymond_Jeene

Ellen Dullaart, zocht naar een klus: ‘Binnen een week had ik een nieuwe klus’

Al bijna tien jaar werkt Ellen Dullaart bij de griffie van de gemeente Zoetermeer. Hoog tijd voor een nieuwe uitdaging, dacht ze. “Vanuit de gemeente kreeg ik de kans om op basis van detachering op andere plekken te gaan werken. Een klus vinden die tijdelijk is, kan best ingewikkeld zijn. Ik wilde namelijk niet zomaar mijn vaste baan opgeven.” Per toeval kwam ze de app van Elyze tegen. “Ik was wel nieuwsgierig: kon een app mij zo snel helpen als zij vertelde te doen?” Ze schreef zich in bij Elyze, en kreeg niet veel later een mailtje dat ze had gematcht met een nieuwe functie voor de griffie in Delft. “Binnen een week was alles geregeld: van het eerste contact tot het gesprek en uiteindelijk het nieuws dat ik de klus mocht doen. Zo’n manier van solliciteren had ik nog nooit meegemaakt: binnen no time bood het me een nieuwe kans om mezelf te ontwikkelen.”

 

Foto_Ellen_Dullaart

Robin Blokland, uitlenende manager: ‘Als jouw mensen een stap willen maken, moet je ze dat gunnen’

Robin Blokland, raadsgriffier bij de gemeente Zoetermeer, wordt er vrolijk van om de mensen in zijn organisatie te laten groeien. Of dat nu is door hen intern een opleiding aan te bieden, of hen de kans te bieden ‘over de schutting te kijken’ bij andere managers. En dat gunde hij zijn medewerker Ellen ook. “Zelf heb ik Elyze niet gebruikt, dat is iets tussen Ellen en de griffier van Delft. Toch heb ik gelijk tegen Ellen gezegd: als je een stap wil maken, dan mag je dat van mij doen. De app van Elyze zorgde ervoor dat haar blik kon worden verruimd.” Samen sloten de managers een detacheringsovereenkomst waarin de loonkosten van Ellen zijn verrekend én haar rechten zijn beschermd. Zijn mensen op die manier helpen hun kwaliteiten te exploreren vindt hij van enorm belang. “Als jouw mensen een stap willen maken, moet je ze dat gunnen. Ik denk dat Elyze die kans kan bieden. Het is een manier van solliciteren naar klussen die helemaal bij deze tijd hoort: efficiënt, digitaal en bovenal innovatief.”

 

Foto_Robin_Blokland kopie